5 dietos, kurias palaiko mokslas

Maistas sportuiNors daugelis dietų gali būti jums naudingos, svarbiausia yra rasti jums patinkančią ir ilgainiui jos laikytis.

Štai 5 sveikos dietos, kurios yra moksliškai įrodytos kaip veiksmingos.

Mažas angliavandenių turintys maisto produktai

Dieta su mažu angliavandenių kiekiu ir visaverčiu maistu puikiai tinka žmonėms, kuriems reikia mesti svorį, optimizuoti sveikatą ir sumažinti ligų riziką. Tai lanksti, leidžianti tiksliai sureguliuoti angliavandenių kiekį atsižvelgiant į jūsų tikslus.

Šioje dietoje yra daug daržovių, mėsos, žuvies, kiaušinių, vaisių, riešutų ir riebalų, tačiau mažai krakmolo, cukraus ir perdirbto maisto.

Viduržemio jūros dieta

Viduržemio jūros dieta yra puiki dieta, kuri buvo kruopščiai ištirta. Tai ypač veiksminga širdies ligų profilaktikai.

Pabrėžiami maisto produktai, kurie buvo valgyti Viduržemio jūros regione XX amžiuje ir anksčiau.

Tai apima daug daržovių, vaisių, žuvies, paukštienos, neskaldytų grūdų, ankštinių augalų, pieno produktų ir aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejaus.

Paleo dieta

Paleo dieta yra labai populiari dieta, veiksminga mažinant svorį ir gerinant bendrą sveikatos būklę. Šiuo metu tai yra populiariausia dieta pasaulyje.

Čia daugiausia dėmesio skiriama neperdirbtiems maisto produktams, kurie, kaip manoma, yra panašūs į kai kurių žmonijos paleolito protėvių turimus maisto produktus.

Veganų dieta

Veganinė dieta per pastarąjį dešimtmetį vis labiau populiarėja. Tai siejama su daugeliu naudos sveikatai, įskaitant svorio metimą, pagerėjusią širdies sveikatą ir geresnę cukraus kiekio kraujyje kontrolę.

Dieta yra pagrįsta tik augaliniu maistu ir pašalina visus gyvūninius produktus.

Dieta be glitimo

Dieta be glitimo yra būtina žmonėms, netoleruojantiems glitimo – baltymų, kurių yra kviečiuose, rugiuose ir miežiuose.

Siekdami optimalios sveikatos, turėtumėte sutelkti dėmesį į visą maistą, kuriame natūraliai nėra glitimo. Nesveikas greitas maistas be glitimo vis dar yra nesveikas maistas.

Išvada

Yra tiek daug dietų, kad gali atrodyti didžiulė  ir sunki duotis tiesiog susirasti vieną išbandyti.

Tačiau svarbu pažymėti, kad kai kurie valgymo įpročiai turi daugiau mokslinio pagrindo nei kiti. Nesvarbu, ar norite numesti svorio, ar tiesiog pagerinti bendrą sveikatos būklę, pabandykite rasti dietų, kurias palaikytų tyrimai.

Penki aukščiau išvardyti pavyzdžiai yra gera vieta pradėti.