Ar ir vėl prabudote nepailsėję?

KnarkimasMiegas yra skirtas kūno nuovargiui pašalinti. Tik miego metu jūsų kūnas iš tikrųjų auga. Jei jūs mėgstate sportuoti, nepamirškite, kad jūsų raumenys auga būtent miego, o ne treniruotės metu. Tačiau, kodėl kartais pabudę po ilgo miego vis tiek jaučiatės lyg ką tik būtumėte įveikę dešimties kilometrų maratoną? Galima priežastis – knarkimas.

Knarkimu žmonės nemėgsta puikuotis. Nedaugelis prisipažins, kad jie miegodami knarkia. Tačiau apie tai reikia kalbėti ir šią problemą spręsti. Taip pat žmonės susiduria ir su miego apnėja, kuri yra labai glaudžiai susijusi su knarkimu. Miego apnėja – tai  trumpalaikiai kvėpavimo sustojimai, kurie įtakoja dažną prabudimą.

Tuo tarpu knarkimas yra garsas, kuris miego metu kyla kvėpavimo takuose ir dažnai yra lydimas trumpalaikio kvėpavimo sustojimo. Egzistuoja daug knarkimo priežasčių. Viena iš jų yra neteisinga padėtis miegant, pvz., miegojimas ant nugaros. Kita priežastis yra ta, kad, atsipalaidavus gerklės raumenims, liežuvio šaknis liečia gomurį, kurį virpina praeinantis oras.

Knarkimo kamuojami žmonės kenčia nuo neramaus miego ir dažnai pabunda, todėl jiems nepavyksta pilnavertiškai pailsėti. Žmogus būna mieguistas, dažnai jaučia galvos skausmus, būna irzlus. Nereikėtų pamiršti, kad dėl to kenčia ir šalia jo miegantis žmogus, kuris negali tinkamai išsimiegoti, pailsėti ir atsipalaiduoti.

Jei vargina sloga, nosis būna dažnai užsikimšusi, gali būti, kad sergate viršutinių kvėpavimo takų ligomis, pvz., turite adenoidus ar sergate lėtine angina (ypač vaikai). Tokiais atvejais reikėtų apsilankyti pas ausų, nosies ir gerklės gydytoją. Pašalinus šias priežastis, knarkimas turėtų praeiti.

Žinoma, gali būti, kad jūsų nekamuoja nei viena iš aukščiau paminėtų ligų. Tokiais atvejais galima naudoti gerklės skalavimui skirtus aliejinius skysčius, kurie sutepa ryklės audinius, tonizuoja jos raumenis ir neleidžia išsausėti burnos ertmei miego metu. Kartais knarkimą galima įveikti įvairiais spaustukais ar čiulptukais, kurie padeda liežuvį išlaikyti teisingoje padėtyje. Jei apsilankysite pas gydytoją, jis gali rekomenduoti vartoti kvėpavimo takus praplečiančius ir kvėpavimą lengvinančius vaistus.

Iš tiesų, visa tai yra tik antrinės knarkimo problemą šalinančios priemonės. Visų pirma kiekvienas su tuo kovojantis žmogus turėtų tinkamai pasirūpinti savo sveikata ir gyvenimo būdu. Neretai knarkiantys žmonės kenčia nuo viršsvorio, piktnaudžiauja alkoholiu ir tabako gaminiais. Jei jums tai nėra svetima, pats metas keisti savo įpročius. Pasirūpinkite savo mityba, atsisakykite žalingų įpročių, miegodami dažniau gulėkite ant šono ir pilvo. Taip pat rekomenduojama miegoti ant aukštesnės pagalvės.

Daugelis knarkimo tinkamai neįvertina, tačiau be reikalo – ilgainiui gali atsirasti padidėjęs spaudimas, vystytis išeminė širdies liga, gali ištikti galvos smegenų insultas ar net staigi mirtis miego metu. Taigi, jei knarkimas iki šiol buvo neatsiejama jūsų miego dalis, nedvejokite ir imkitės veiksmų, kurie pagerintų jūsų miegą ir gyvenimo kokybę.

Administratorius